Från att ha varit den absolut största matkasseleverantören i Sverige i flera år har Linas Matkasse fått kämpa i motvind det senaste året. Trots en börsnotering under 2021 så slutade det fjärde kvartalet med att man tappade kunder, halverade sin vinst och stoppade tillväxten, något Breakit var först med att rapportera om. För att åtgärda detta har ni varumärket gått igenom en rebranding med en ny fräsch logga, större matutbud och fler fördelar för kunder.
I veckan presenterade Linas Matkasse sitt nya utseende med en ny logga som känns väldigt samtida, framför allt i jämförelse med den tidigare som var ganska gammalmodig. Även deras hemsida har uppdaterats och gjorts mer stilren och användarvänlig, dessutom har man utökat antalet recept som erbjuds varje vecka. Du som kund har nu över 80 olika recept att välja mellan för att skapa den perfekta matkassen.
Vidare har Linas utökat sitt rabattprogram och numera erbjuder man “köp fler, spara mer”. Som ny kund sparar du 30% på din första matkasse men upp till 40% om du beställer två stycken samtidigt.
Huruvida denna omställning kommer hjälpa Linas Matkasse att fortsätta öka sin tillväxt återstår att se, men vi tror absolut att det är ett steg i rätt riktning. Dessutom håller vi fast vid att Linas Matkasse, och då främst “Välja-själv-kassen”, är en av de absolut bästa på marknaden.